V poslední době stále více slýcháme, že na některém letišti došlo k potížím a odlety musely být odloženy nebo dokonce zrušeny. Je to jistě situace, která je velice nepříjemná pro obě strany. Jak pro dopravní společnost, tak i pro cestujícího. A nezáleží na tom, zda letíte za služebními povinnostmi anebo si chcete odpočinout na některém mořském pobřeží.
- Dnes už ale není zapotřebí pouze vzít kufr a dopravit se zpět domů.
-
Máte totiž možnost kompenzace za zrušený let.
- Musí být ale splněny některé podmínky, abyste mohli své požadavky nárokovat.
Vyhovění žádosti o kompenzaci závisí na
- délce zpoždění letu v cílové destinaci.
- tom, zda se jedná o let spadající do regulace EC 261/2004.
- délce doby před odletem, ve které vám byla doručena informace o zrušení letu.
Pochopitelně záleží i na tom, z jakého důvodu byl let zrušen anebo jeho počátek posunut natolik, že může být za zrušený považován.
Někdy letecká společnost zodpovědnost nenese
Za zrušení letu může být považována také situace, kdy vám dopravce změní dobu odletu, respektive příletu méně nežli čtrnáct dnů před plánovaným datem a časem odletu.
- Zrušení letu ClaimCloud mohlo být také způsobeno špatným počasím, zhoršenou bezpečnostní situací na letišti nebo v samotném letadle a dalšími vlivy, které nemohla v žádném případě letecká společnost předpokládat, a tudíž jim ani předejít.
- V tomto případě nenese letecká společnost za vzniklou situaci zodpovědnost, a nelze tedy žádat jakékoliv odškodnění.
Záleží prostě na mnoha okolnostech a je vždy nepříjemné se do podobné situace dostat. Kompenzace ale může nepříjemné zážitky pomoci trochu zmírnit.
- Pokud budete mít podobný problém a nebudete si jisti, jestli právě vy máte nárok na kompenzaci, pak je vždy dobrým řešením obrátit se na odborníky, kteří vám se vším rádi a ochotně poradí.