Ano, již titulek článku prozradil, co to ta drobná potíž je. Podívejme se spolu na tento problém trošičku blíže.
Původně chatovací nástroj určený dvěma lidem, pak jejich známým a následně vybraným univerzitám se začal rozrůstat. Zakladatel Mark Zuckerberg to asi vůbec nečekal. Po univerzitách, mimochodem u nás byla jako první Masarykova univerzita, co se mohla připojit, se začaly připojovat i další. V současnosti je FB přeložen do více než sedmdesáti jazyků a jen u nás jej navštěvovalo přes osmdesát procent respondentů. Tedy, to bývalo.
Počet českých uživatelů s denní návštěvou české lokalizace Facebooku klesla, a to dosti rapidně. Nejnovější čísla hovoří až o třinácti procentech z těch osmdesáti.
Podtrženo sečteno sedmdesát sedm procent lidí je sice dost, ale ten úbytek jistě vedení zaskočil. Dle výzkumů prý tito respondenti dali přednost konkurenční síti a to Instagramu. Proč?
Jedna z možností je ta, že druhá síť není tak „profláklá“, a zatím se tam tolik neudává, což je specialitou jednoho národa.
Druhá možnost je proto, že tam přibyla funkce Stories, nebo také proto, že přibyla novinka loňského roku Instagram TV. Tato věcička by měla být něco podobného jako Youtube, a možná to bude v budoucnu velká konkurence.
FB si podkopal situaci ještě více sám, když vyšla najevo aféra, jak zachází s osobními daty uživatelů. Tehdy asi přišla první vlna odchodů, prchání a útěků. A když nebylo kam se vrtnou, protože služby Posterous a Tumblr nevyhověly, tak se lidé usadili u jiné konkurence.
Jaká bude budoucnost FB a jeho soupeře? Myslím, že první jmenovaný se o svou budoucnost bát nemusí. Vyhrává svou přehledností a jednoduchou obsluhou, čímž se konkurent chlubit rozhodně nemůže. Navíc nějaké to procento odchozích jistě unese. Takže si s tím majitelé nemusí lámat hlavu. Rozhodně se o postavení vůbec nemusí třást obavami.