Tehdy se dělaly černé jízdy a řidiči se klidně flákali. Nebylo totiž důkazů. Lidé sice udávali, šéfové kontrolovali, ale různými machinacemi a švindlováním se daly dělat zázraky. Dnes by to tito lidé měli o hodně složitější, ne-li skoro nemožné.
Sledování vozidel se totiž dnes dělá poněkud jinak a obelstít tento syté pro neodborníka bez expertních znalostí nejde.
Ono to totiž funguje na více úrovních, počínaje GPS navigačními družicemi, a konče průjezdem různých bran, které zaznamenají průjezd sledovaného vozidla. To se většinou sleduje z jiných důvodů, než je nějaká jízda s cementem načerno, ale i to k tomu patří. Sledování celkově totiž může významně přispět k šetření pohonnými hmotami, tedy i k ekologii, ale také dalším možným upřesnění pohybu vozidla.
Nesledují se jen nákladní vozy, ale i další, třeba na velké stavbě. Tak má vedoucí nebo jiný pracovník naprostý přehled o tom, kde se které vozidlo nalézá, a zda řidiči skutečně někde nespí. Každá jízda mimo vytčenou trasu se pak musí zdůvodnit.
Všechna výsledná data sledování kteréhokoli stroje včetně posádky se pak může uložit do jakýchsi tabulek, které se pak mohou převádět do různých přehledných grafů. Ty pak mohou sloužit k dalším a dalším informacím a klidně třeba i řidičům samotným. Ti si nakonec takovou službu oblíbí, protože jim ukáže najeté kilometry, náklad, a další podrobnosti, které jejich zaměstnavatel zadal do sledovacího požadavku.
Další obrovská výhoda je nemožnost krádeže. Tedy, ono to asi ukrást půjde, ale zloděj daleko neujede, protože je sledován. Polici tedy přesně ví, kde se pohybuje a mají ho vlastně za chvíli. Systém sledování dokáže pohlídat i datum STK, údaje o palivu a prostě spoustu ostatních věcí. Není tedy pochybností o jeho přínosu pro toho, kdo si službu objedná. Ona mu vlastně ušetří spoustu peněz. A to je vždy velké plus.