Udělat si přehled o tom, jak si vedou vaše webové stránky je velice důležité. Vědět, kde se nachází klady a zápory, silné a slabé stránky strategie. To musíte vědět, když chcete mít úspěšný nejen web, ale také celé podnikání. SEO analýza se provádí prostřednictvím speciálních nástrojů.
Dnes se podíváme na několik z nich, ale v online světě jich najdete mnohem více. Některé jsou zdarma, jiné placené. A každá z nich se také zabývá trochu jinou problematikou. Jaké můžete využít a které lidé používají nejvíc?
Google Analytics
V tomto případě se jedná o nejznámější a nejvyužívanější program pro analýzu webových stránek. Využívá ji téměř 50 procent majitelů domén a má to zajisté dobrý důvod. Jednoduše se díky ní dozvíte návštěvnost, konverze, prodeje, chování a pohyby uživatelů a mnoho dalšího. Základní verze je zcela zdarma a služby jsou téměř totožné s placenou variantou.
Collabim
Nejpoužívanější nástroj v Čechách. Přesně to je Collabim. A co u nich najdete? Můžete si změřit pozice keywords, monitoruje PPC reklamy a zvládne také sledovat i konkurenční klíčová slova, která používáte i vy. Najde příležitosti pro sdílení odkazů a kontroluje zpětné odkazy. Vyzkoušet si ho můžete zdarma, ale jinak je nejnižší typ za 543 Kč za měsíc.
Pingdom Tools
Stránky se musí rychle načítat. Pokud budete mít např. příliš velké obrázky, bude se vše pomalu načítat a lidé rozhodně čekat nebudou. Rychlost webu vám pomůže zjistit Pingdom Tools. Jednoduše do něj zadáte svou doménu a server, se kterým ji chcete porovnat. Poté už jen dáte Test Now a získáte přehlednou tabulku s výsledky.
Siteliner
Nikdo se nechce opičit. Mít jedinečný obsah je velice důležité. Proto existuje Siteliner, který projde celou stránku a najde všechny duplicitní části. Stejně tak ale najde i nefunkční odkazy a nabízí i několik dalších vychytávek. A to nejlepší nakonec. Je zcela zdarma. Musíte ale počítat s tím, že se jedná o testovací verzi, proto můžete projít pouze 500 URL adres.